<p>marmo di Carrara, 50x50x40cm, 2004</p>

marmo di Carrara, 50x50x40cm, 2004

<p>marmo di Carrara, 50x50x40cm, 2004</p>

marmo di Carrara, 50x50x40cm, 2004

<p>marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005</p>

marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005

<p>marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005</p>

marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005

<p>marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005</p>

marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005

<p>marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005</p>

marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005

<p>marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005</p>

marmo di Carrara, 75x75x20cm, 2005

<p>pietra calcarea, 40x45x35cm, 2005</p>

pietra calcarea, 40x45x35cm, 2005

<p>pietra calcarea, 40x45x35cm, 2005</p>

pietra calcarea, 40x45x35cm, 2005

PIETRE GALLEGGIANTI

Oggi il rapporto tra noi e lo spazio si manifesta anche e soprattutto attraverso una moltitudine di strumenti che producono visioni e paesaggi anonimi, omologati al consumatore, rinchiuso e immobile tra le immagini della rete. In questo luogo l’essere umano si relaziona alla natura come corpo non-dialettico, dissociato dalla terra, perché sicuro ormai dei sistemi in rete. In questi lavori risiede il tentativo di affrontare tale rapporto, attraverso forme traducibili in un paradigma della precarietà materiale e al tempo stesso insieme della pluralità morfologica dei luoghi psico-geologici e digitalizzati. Il galleggiamento anomalo di una pietra altera la percezione dell’acqua e della materia rocciosa per mancanza di peso, in questa forma la perdita di realtà si ricostruisce attraverso l’osservazione tradotta semplicemente in una pratica d’ascolto.

 

“Floating Stones” Today, the relationship between us and space is also and above all manifested through a multitude of tools that produce anonymous visions and landscapes, standardised to the consumer, locked up and motionless among the images of the Internet. In this place, the human being relates to nature as a non-dialectical body, dissociated from the earth, because he is now secure in networked systems and connections. In these works lies the attempt to address this relationship through plastic forms that can be translated into a paradigm of the material precariousness and at the same time the morphological plurality of psychotic, geological and digitised places. The chiaroscuro of the moon’s soil materialises as a dot/trace on the snow or earth, outside the real experience. A stone loses its shape and assumes a second one equal to itself thanks to its own digital scanning, re-made. The anomalous floating of a stone alters the perception of the water and of the rocky matter due to a lack of weight. In all these forms there is a loss that is reconstructed through the practice of observation translated simply into a form of listening.